Nåværende status
kr99
Kom i gang nå!

1: En innføring i det grunnleggende

Er du klar til å lære alt om gitar? Kom i gang nå for å bli kjent med instrumentet ditt. Vi snakker om hvordan stemme gitaren og hvordan bygge et godt forhold til øving/læringsprosessen din. Vi skal se på sunne og bærekraftige spilleteknikker gjennom å spille små snutter, låter og riff. Vi skal også lære å forstå noen av de grunnleggende elementene i musikk som å telle opp takten, holde tempo og enkel grep (harmonikk/akkorder).

2: Vi tar et steg videre

I dette nivået skal vi videreutvikle forståelsen over gripebrettet og spilleteknikkene våre. Her skal vi spille flere låter over forskjellige stilarter som pop og blues. Du skal lære vesentlige akkorder.

3: For deg som er viderekommen

Dette nivået inneholder flere låter fra blues, rock og pop sjangerene. Vi skal se på litt teori og mer krevende fingerspill og teknikker. Du skal også videreføre forståelsen av gripebrettet med skalaer og akkorder over hele halsen.

E-kulturskolen Nenad Ignjatic

Gustav Skaaret

Gitarist / Musikklærer

Gustav Skaaret har mange års erfaring med musikkundervisning både som privatlærer og student. For tiden spiller han aktivt i flere forskjellige ensembler og studerer utøvende jazz på Universitet i Stavanger.

Personlig finner han stor mestring i å kunne utøve mange type stilarter på gitaren, enten det er jazz, sigøynermusikk eller rock.

Gitar er et instrument han har studert nøye og hatt et forhold til over halve livet, men han lærer stadig nye ting om instrumentet og håper du vil oppleve det samme.