Nåværende status
kr99
Kom i gang nå!

1: En innføring i det grunnleggende

Er du klar til å lære alt om tegning? De første videoene er her for at vi skal være kreative sammen og ha det gøy! Nenad følger deg gjennom prosessen steg for steg, men husk at du ikke må gjøre det akkurat som han.

Du kan lage din egen vri på tegningene, og legge til andre elementer som du måtte ønske. Nenad er her for å inspirere!

2: Vi tar et steg videre

I dette nivået lærer du om lys, skyggelegging, stilleben, ettpunktsperspektiv, topunktsperspektiv og mer.

3: For deg som er viderekommen

Nenad viser metoder for å bygge opp ansikt; Øye, nese og munn, samt portrett i anfas og halv anfas. Du vil også se hvordan du kan tegne et menneske i forskjellige posisjoner og situasjoner.
E-kulturskolen Nenad Ignjatic

Nenad Ignjatic

Billedkunstner / Illustratør

Nenad Ignjatic kom til Norge som flyktning med tomme hender på 90-tallet. Siden den gang har han bygget seg opp et liv med kunsten som levebrød.

Nenad har over 20 års erfaring som kulturskolelærer i Suldal og er medlem av LNM. Landsforeningen Norske Malere er en landsdekkende medlemsorganisasjon for profesjonelle kunstnere som arbeider med maleri.

«Repetitio est mater studiorum.» – Gjentagelse er mor til all lærdom.

Nivå 1: Blyant B4 / B5 eller B6 Nivå 2: Pastell kritt/tørr pastell, akvarell farge, og fiksativ. Canson 300 gr papir til akvarell. Plakat kartong Canson til pastell (en side er svart og den andre er hvit). Nivå 3: - Canson akvarell papir 300 gram - Akvarell farger - Akvarell blyanter (leveringspensel nr. 16 og nr. 18) - Svart Canson plakat ark, med svart på en side og hvitt på andre siden. Koster ca. 15 kr og kan kjøpes hos de fleste bokhandlere. - Hvit fargeblyant (til registrerende tegning) - Hvit pastell kritt (tørr pastell)